פתיחת סתימה בכיור

נתקעתם עם כיור סתום?

מי מאתנו לא נתקל בצורך לפתוח כיור שנסתם באמבטיה או במקלחת? הריח הנוראי שמתפשט ברחבי החדר או גרוע יותר, בבית כולו מכניס את הסובבים ללחץ מרבי. המראה של הכיור מתמלא במים מלוכלכים בשעת לילה מאוחרת יכול לתסכל גם את האנשים הרגועים ביותר. במאמר זה אנסה להעניק לכם מספר טיפים שבמקרים לא מועטים ייתרו את הצורך בהזמנת אינסטלטור. קראו את המאמר בעיון וזכרו כלל חשוב אחד אם אתם לא בטוחים במה שאתם עושים – עדיף לא לעשות מאשר לגרום לנזק חמור יותר.

הפתרון הפשוט ביותר – פומפה

בכל בית ראוי שתמצא פומפה. למרות שנראית כמו מכשיר עינויים פרימיטיבי מתקופת ימי הביניים, הפומפה תפתח את רוב סתימות הכיור הקלות בלי שום בעיה. מאחר והיא גם זולה מאוד יחסית, כ-20 שקל בחנויות הטמבור למיניהן, באמת שאין תירוצים. פשוט מצמידים את הפומפה לפתח הניקוז בכיור תוך כדי שדואגים שהגומי יכסה את כל הפתח ומתחילים לדחוף בתנועה לכיוון פתח הניקוז. הוואקום שיוצר ידאג למשוך למעלה את חלקיקי המזון שסותמים את הכיור. כדאי להקפיד לקנות פומפה העשויה מגומי רך וגמיש ולא מגומי ספק פלסטיק שיקשה עליכם ליצור את הוואקום שדרוש לפעולת הפתיחה.

פתיחת סתימה בכיור עם מים חמים

מים רותחים הם כלי יעיל ופשוט לפתיחת סתימה בכיור. הטמפרטורה הגבוהה תסייע בשחרור מזון שתקוע בצנרת באזור הסיפון ותשחרר את הזרימה. הכי טוב לשלב את המים הרותחים יחד עם כמה לחיצות של הפומפה. כדאי לשפוך מים רותחים לפתחי הניקוז מפעם לפעם כפעולת מנע ותחזוקה ולצמצם את פוטנציאל סתימת הניקוז בכיור.

שילובים מתוחכמים יותר של הפומפה והמים:

קפיץ לפתיחת סתימות

כבל שמנמן העשוי מקפיץ אשר בקצהו האחד מותקן בדרך כלל מתקן מתכתי המזכיר פותחן יין (ברזל מסולסל) ומצדו השני לרוב תימצא ידיד מעץ. אופן השימוש פשוט ביותר, לרוב משחילים את הקפיץ לתוך פתח הניקוז ככל שניתן ומסובבים עד אשר הסתימה נפתחת. יתרונו של הקפיץ בכך שהוא מספק פתרון אגרסיבי ויעיל יותר מהפומפה ומנגד לרוב ישנו צורך בפתיחת פתח הניקוז, פעולה אשר לא פשוטה עבור כל אחד. קפיץ לפתיחת סתימות הינו מכשיר זול יחסית ועולה עשרות שקלים בדרך כלל. הוא מחזיק לנצח אם דואגים לשטיפה, ייבוש ואכסון נאות לאחר כל שימוש.

קפיץ לפתיחת סתימות

חומרים לפתיחת סתימות

באגף זה תרשו לי להתבטא בזהירות, כימיקליים לפתיחת סתימות עלולים לגרום לצריבות קשות ולנזקים בריאות במקרה של שאיפת אדים. חשוב מאוד להקפיד על הוראות השימוש כלשונן ואם ישנו ספק קל שבקלים באשר לאופן השימוש בהם היעזרו באיש מקצוע מנוסה. ניתן להשיג כימיקליים לפתיחת סתימות המבוססים על סודה קאוסטית בכל חנות שכונתית וחנויות לחומרי בניין. הקפידו על אוורור הבית ושימוש בכפפות.
זהו, בהנחה שאתם לא יודעים לפרק את חלקי הצנרת בעצמכם, עשיתם ככל הנראה כל שניתן כדי להתמודד עם הבעיה באופן עצמאי. טפחו לעצמכם על השכם ופנו לאיש מקצוע מנוסה בראש שקט.

קצת עלי

שמי חיים, לזכותי 30 שנות ניסיון בעבודות אינסטלציה מכל הסוגים. בעברי הקמתי פרויקטים גדולים של צנרת מים וביוב ואוכל לומר בבטחה שכל עבודה שתזדקקו תהיה "קטנה" עלי. אין בעיה שלא אוכל לפתור תוך מתן שירות אדיב מקצועי ולא פחות חשוב בימינו אמין ובמחיר הוגן ושפוי. אל תהססו לפנות אלי בכל שעה ל- 053-2705566.

לסיכום ויזואלי נחמד של האמור לעיל כנסו לקישור הזה באתר WIKIHOW.